SZLAK PIELGRZYMI

5 sierpnia każdego roku wyruszamy z Kościoła Akademickiego Św. Anny w Warszawie, aby po 10 dniach, 14 sierpnia dotrzeć  na Jasną Górę przed obraz Matki Boskiej Częstochowskiej.

WAPM dzieli się na kilkanaście grup. Każda z nich oznaczona jest własnym kolorem i niesie „znaczek grupowy” w kolorze grupy. Znaczek przedstawia na kolorowym tle literę „M” symbolizującą Maryję. Kolor tła wskazuje na kolor poszczególnej grupy. Zawsze na czole pielgrzymki niesiony jest krzyż pielgrzymkowy.

Przemierzamy szlak przez 52 parafie, 5 diecezji i zatrzymujemy się w ok. 132 wioskach. Idziemy szlakiem zapomnianych staropolskich sanktuariów maryjnych: w Niepokalanowie, Szymanowie, Miedniewicach, Gidlach i Mstowie. Nawiedzamy też Sanktuarium św. Anny w Smardzewicach i Sanktuarium św. Ojca Pio na Przeprośnej Górce.

Nasza trasa

Łącznie pokonujemy około 300 km. Trasa wiedzie przez różne drogi, zazwyczaj asfaltowe, ale też polne i leśne, bez względu na warunki pogodowe. Każdego dnia idąc około 35 km (od 25 do 45 km dziennie) w 5-6 etapach. Etapy oddzielone są około 30-minutowym odpoczynkami. Jeden z odpoczynków jest dłuższy - podczas niego jemy obiad, podczas którego możemy spodziewać się ciepłej zupy, a często również innych potraw ofiarowanych przez lokalnych Gospodarzy.

Nasz dzień

Dzień pielgrzyma zaczyna się wcześnie rano - wstajemy pomiędzy 5:00 a 6:30. Na nocleg dochodzimy późnym popołudniem - pomiędzy 16.30 a 19.30. Po przyjściu do gospodarstwa, w którym nocujemy, mamy czas na rozbicie namiotów, umycie się i przygotowanie na kolejny dzień. Około pół godziny przed apelem jemy wspólną kolację przygotowywaną przez osoby wyznaczone do tego zadania na dany dzień. Każdego wieczora, około godziny 21:00 modlimy się Apelem Jasngórskim oraz dziesiątką Różańca. Wieczorem można skorzystać z pomocy grupowego punktu medycznego. Cisza za nocna rozpoczyna się o godz. 22:00.

Nasze modlitwy

Codziennie modlimy się, rozważamy konferencje, śpiewamy, dyskutujemy i żartujemy. Po wyjściu z noclegu dzień rozpoczynamy porannym pacierzem oraz Godzinkami o Niepokalanym Poczęciu Najświętszej Marii Panny. Każdego dnia uczestniczymy we Mszy świętej, przed którą rozważamy Ewangelię na dany dzień. O godzinie 12:00 modlimy się Aniołem Pańskim. Codzienne słuchamy konferencji lub świadectwa odwiedzających nas gości. Po obiedzie modlimy się częścią Różańca. Przed modlitwą zbieramy intencje, które osoba prowadząca modlitwę czyta przed kolejnymi Tajemnicami. Każdy pielgrzym może przygotować dowolną ilość intencji. O 15:00 odmawiamy Koronkę do Miłosierdzia Bożego, a przed przyjściem na nocleg modlimy się za Ojczyznę. Dodatkowo w piątki rozważamy Drogę Krzyżową.  Dzień kończymy około 21:00 Apelem Jasngórskim oraz dziesiątką Różańca.

Amaratowe studio

„Ten kto śpiewa, dwa razy się modli”

święty Augustyn

W Amarantach nie limitujemy "czasu antenowego". Do mikrofonu zapraszamy każdego, kto chce poprowadzić modlitwy i rozważania, śpiewać, dać świadectwo lub umilić nasz czas żartem, opowieścią, czy dobrą  radą :)